torsdag 10 januari 2008

Utflykter och huvudvärk

Imorgon ska vi ha en riktig familjeutflykt. Vi ska till ikea! Jag har inte vart där sen jag var gravid, snart ett år sedan skulle jag gissa på. Våra generösa färäldrar har i julklapp gett oss pengar och presentkort och nu ska nya sängar inhandlas. Halleluja! Det känns som en dröm att slippa bananformade, knarrande resårbottnar. Utöver sängbudgeten har vi även en liten slant över till annat och jag har vissa planer... om det går i lås får ni se imorgon :-)
Dagens bildvisning får gå i sovrummets tecken. Stjärnor är så fina! Speciellt i kombination vit/beige/marin. Jag såg otroligt fina bäddset på hemtex i vitt/beige och vitt/marin och vitt/rött med ränder på ena sidan och små vackra stjärnor på den andra sidan. Dom var på halva priset... men inte gratis ändå... men jag tror att nattsömnen (som är en bristvara i detta hem) skulle bli fantastiskt mycket bättre med dom i sängen!






Detta ständiga planerande i huvudet - jag kan inte stoppa det! Jag blir alldeles matt själv av allt jag vill göra om, ta bort, förnya osv. Jag förstår om A ibland blir galen på mig... Just nu vill jag: måla de beige väggarna i sovrummet vita, sätta fondtapet med blå stjärnor i sovrummet, göra ny sänggavel, måla beige hall vit, sätta panel i hall, lägga vitoljat golv i hall/kök, måla väggord i hall, vardagsrum, sovrum, måla svart/vita rutor på fula plastgolvet i badrummet, ta bort den kriminellt fula tvättbänken i badrummet som är laglig endast för att den fungerar bra som skötbord, sätta in badkar istället (på tassar), göra någon typ av kryssdörrar till tv-bänken för att skydda elektoniken från små prinsessfingrar, måla pelarbordet, måla tavellisterna, sy nya hissgardiner med monogram, göra om klädkammaren till pysselrum/kontor och göra garderobsvägg i sovrummet... hur länge har du tid att läsa? Och inget får jag gjort!

1 kommentar:

Sofia sa...

Hej!
Känner igen mig... visst är det tröttsamt men samtidigt så vansinnigt roligt!
ta ett rum i taget så känns det kanske inte övermäktigt... men man vill ju att allt ska bli klart... helst i går. Sen har man ju inte supermkt pengar när man är mammaledig heller!
Tittar in nästan varje dag... fortsätta blogga...
Mvh Sofia