torsdag 24 januari 2008

Fler ord

..dessa sitter nu på väggen i köket...
Eftersom så många har undrat så ska jag jag försöka förklara hur jag har gjort på ett förståeligt sätt :-) Först har jag skrivit ut min text som den ska vara på vanliga A4 papper. Sedan har jag fyllt i på baksidan med blyertspenna (för att få texten spegelvänd) så det blev som ett blytryck. Efter det mätte med vattenpass och tejpade upp peppren på väggen med blyertsen mot väggen och tryckte av (tex med penna eller nåt annat hårt, lite vasst) alltihopa för att sedan fylla i trycket med tuschpenna. Lätt som en plätt! Men man får räkna med en trött högerarm/hand :-) Det är "Where the white things are" (finns i min blogglista) som tipsat!

4 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint! Va duktig du är. Hur gör du för att få det så rakt?

Kram Lina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åh vad fint det blev! Du är säker på handen du!!

Ha en toppendag!

Anonym sa...

Jättefint med väggorden!

Hoppas lilltjejen kryar på sig!

Sofia sa...

Hej!
Superfint!
Självklart härmas jag friskt måste nog börja redan idag....
Visst är det typsnittet scriptina du använt? Alltså jag är nog rätt oteknisk, har laddat hem det men det är liksom bara "test-sidor", fattar inte hur man får in det i words??
Men hittade en del andra fina typsnitt där som är nya...