tisdag 22 januari 2008

Maktlöshet

Lovisa är sjuk! Efter tröstlösa nätter, febertoppar på över 40 grader, sömnlösa dagar, igentäppt näsa, elak hosta, jourcentraler, öroninflammationer, penicillinvägran/kräkningar, vårdcentraler, mat- och dryckvägran och en massa, massa gråt så verkar dock prinsessan nu vara på bättringsvägen. Sakta men säkert får vi några små leenden och en eller annan flaska med välling har även slunkit ner. Jag trodde koliktiden var det värsta... det här har nog nästintill vart ännu hemskare. När hon hade kolik gjorde vi allt för att trösta och lugna henne men nu känns det som att allt vi gjort har vart att bråka med henne. Stolpiller, nässugningar, medicintvång, nässpray, droppar, vätsketvång... Det är för hennes bästa men det känns som vi misshandlar henne...


***********************************




Annars, mitt i allt gråt och snor, har jag faktiskt (trollat?) till mig tid för lite pyssel. Tavellisterna är nu målade, bilder på Lovisa är utskrivna och insatta i udda ramar, väggord är utskrivna och påbörjade. Det är fantastiskt mycket jobb innan orden kommer att vara uppe på väggen (speciellt eftersom jag har gjort till både hall, kök, vardagsrum och sovrum) men det är absolut mödan värd!


***********************************




Dessvärre verkar det som att vi får äta framför tvn hela veckan ut. Ringde och frågade när vårt nya bord kommer och det levereras torsdag eller fredag så vi får nog räkna med att det tar över helgen innan vi får det innanför dörrarna. Den som väntar på något gott väntar visst aldrig för länge... eftersom jag knappt kan bärga mig förmodar jag att ingen annan heller kan det så jag lägger väl in en (ful) bild då ;-)



1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att sessan mår bättre snart. Jag är så nyfiken på hur väggorden ser ut. Kan du inte bjuda på en liten bild eller så? ;)