lördag 24 april 2010

3-års kalas

Idag har Lovisa haft sitt 3-års kalas.
Prinsessans egna önskemål var ljusrosa och rött.
Extra viktigt var det med en ljusrosa tårta.
Förutom alla sötsaker så bestod kalaset även av pizzalunch, lek, bus och spännande skattjakt
Ljusen blåstes ut på första försöket!



Moist vanilla cake, hallonkompott, white chocolate crem cheese frosting

Lemon & lime minicupcakes, lemoncurd filling, lemon fluffy frosting

Vanilla cupcakes, drottningkompott, fluffy vanilla frosting

Coconut & nutella cakeballs

Äppelgifflar

Vanilla macarons

14 kommentarer:

Anna-Paulina sa...

Å Härregud! Du är ju så sjukt duktig! Verkligen bakelser och tårta värdig en princessa.

Annaomlivet... sa...

Ojojoj... lyllo den som får gå på kalas hos er :-)

Har du recept på macarons som du bjussar på? Eller är det ditt egna så har jag full förståelse!

//Anna

Unknown sa...

Annaomlivet: Receptet är från www.hellosugar.se, kolla där så får du finfina instruktioner :-)

A-P: Tack :-)

Jessica sa...

Å herregud så underbart gott! Kokos och nutellabollarna, hur gör du dem? Det lät farligt ;)

Unknown sa...

Jessica: De var mycket okomplicerade att göra. Jag använde mig av en sats misslyckade cocos-cupcakes (de sjunk i formarna eftersom jag gräddade de för kort tid) och blandade med oklar mängd nutella (1 dl kanske?) tills det blev en formbar deg. Pröva dig fram!

lillalie sa...

haha japp det gick rätt bra, jag e glad att jag stod på benen hela låten. men jaaa vad kul det kan vi göra. massor med kramar

gud vilket kalas det måste ha varit!

Nytt jobb sa...

Victoria du är så duktig, tänk att du hinner allt detta och dessutom skolan. Din blogg och framförallt bilderna inspirerar mig mycket. Gjorde dina cakeballs av överblivna cupcakes och frosting. Blandade i lite rom och strödde lite havssalt på toppen det blev kanongott och mycket uppskattat av dom som fick det i present. Tack för tipset.

Fanny sa...

herregud, du är verkligen otroligt duktig på de där med bakverk OCH att fota! :) jag älskar oxå att fota och baka, under min flik "recept" på min sida.. men inte ens i närheten av så fint som du gjort!

Tina sa...

Hej! Vilka fantastiskt fina tårtor du gör. Verkligen en Fin blogg! :)

Susanne Wikman sa...

Förstår att din dotter Lovisa måste ha blivit jätte nöjd med sitt kalas. Du hade verkligen dukat upp ett bord med mycket gott! Jätte kul med någon som har samma intresse och när vi dessutom bor i samma stad, kände jag att jag var tvungen att lämna ett avtryck! Mvh Susanne

Cecilia sa...

En sådan fest! Jättevackert!

Sandra drömkaka sa...

Det ser ut som ett helt fantastiskt kalas med allt det vackra och goda du bakat, ett väldigt minnesvärt 3årskalas :)

Åsa Rimmi sa...

Tjusiga bakverk :)

Hanna - a piece of cake sa...

Helt underbara bakverk!! Tack för inspirationen och underbar njutning av allt annat vackert på din blogg! :D