onsdag 7 april 2010

Inredning

Om jag inte helt missminner så startade bloggen främst som en inredningblogg. På senare tid har den dock mest handlat om tårtor. Idag är jag drabbad av sjukdom så medan diskberget växer passar jag på att kika igenom minneskortet från kameran. Visar upp lite nytt hemifrån som har fixats under vintern. Ett bokskåp i vardagsrummet, en halvfärdig köksö och min älskling Kitchen Aid. Köksön har nu en provisorisk skiva som ska bytas ut mot en större modell och ett par stolar så att man kan sitta(?) vid ön och mysa med ett glas vin medan middagen tillagas. Jag ska räkna på den ekvationen. Även köksbänken ska få en matchande skiva. Funderingarna står mellan svart sten, vitoljad ek eller helt vit. Vad tycker du?

4 kommentarer:

Vitt för själen sa...

Fint! Blir väldans fint vilket som :)
Är det Ståt ni har? Har vi med..

Men jisses människa- jag var helt övertygad om att du var bagare!!
Ha en skön kväll /Sophia

Anna-Paulina sa...

Hej. Ja det är helt makalöst fina cupcakes och tårtor du gör. Det är inte klokt. Och ditt hem är såå fint. Vilken bänkskiva man ska välja är ju inte helt lätt, men jag tror jag hade tagit en i svart sten. Vi har en oljad bokfärgad träskiva i vårt kök och det blir lätt märken i det. Så det är oljning och slipning då och då om man vill hålla den fin. Svart sten är så himla fint och praktiskt. Är allt bra annars med dig och familjen? Kram/ AP

Jessica sa...

Om jag som "främmande" får lägga mig i så hejjar jag för svart sten, det tror jag blir riktigt snyggt!. Vilket underbart fint hem ni har! Jag blir grön av avund när jag ser köket! :)
Och dina mumsiga konstverk är helt fantastiska, önskar jag kunde göra lika fint. Jag har viljan i alla fall ;)

Unknown sa...

Tack för era tips. Alla tips är välkomna och från alla läsare! Och som vanligt blir jag alldeles överrumplad av alla snälla ord. Tack! De värmer otroligt mycket!