lördag 2 juli 2011

Elegant vintage

Såhär två veckor från beräknat tillskott i familjen är det lite extra spännande att ha en fyra våningar hög bröllopstårta inplanerad. Brudparet måste vara bland de coolaste människor jag någonsin bakat åt! Oj, vad glad jag är att jag tackade ja till hedersuppdraget och att de vågade låta mig tillverka deras tårta trots osäkerheten. Så otroligt rolig den var att göra! Och alldeles, helt och absolut i min egen smak! Den ville jag ha haft på mitt bröllop! Bröllopsfesten hålls i skrivandes stund i en superfin lokal som var otroligt vackert uppdukad och dekorerad. Jag har bröllopsfeber!

Devils mintchocolate cake


Pear meringue buttercream


Chocolate crem-cheese frosting

18 kommentarer:

Bakverk och Fikastunder sa...

Den är underbar!

Cupcakesfluffan sa...

Vilken underbart vacker tårta

Tina sa...

Så vacker tårta!! :)))

Marias Söta Saker sa...

Men oj vad fin!! Helt underbar! Jag frågade ju dig hur du fäste dina stora blommor på tårtan och du svarade kristyr och tandpetare som stöd, jag provade det men kristyren stelnade inte (över natten till och med) utan de kasade snällt av ändå när jag tog bort tandpetaren... Vad är din hemlighet?

Unknown sa...

Hm, kan det vara luftfuktigheten som spökar? Brukar fungera. Jag använder dr oetker om det spelar någon roll?! Man kan oxå fästa en tandpetare i blomman under torkningsprocessen så har man en liten stjälk att använda!

Marias Söta Saker sa...

Hmm, ja kanske kan det vara luftfuktigheten, kylen är ju iofs alltid samma temperatur men det kanske påverkar där inne också. Ja, jag tittade på det amerikanska programmet Cake Boss, där gör de alla sina blommor på någon slags stjälk som de sedan sticker in i tårtan, känns så mycket säkrare. Får prova med tandpetare eller googla o se om jag hittar sånna stjälkar att inköpa, man vill ju inte misslyckas med en bröllopstårta och se blommorna kasa av...

Ewa Ershag sa...

ååh jag vill så gärna veta hur du gör de där blommorna!!

november - den annorlunda saken sa...

du är djukt bra på det här med tårt design! :o

Erika - Bakglädje sa...

Jättefin tårta! Så snyggt med flera våningar. Vilka storlekar är det på lagren?

Unknown sa...

Det är 30, 25, 20, 15 cm. Alltså 40, 30, 20, 10 bitar. Så kul att göra stora tårtor! Mycket vispande dock...

Louise´s Spis sa...

Underbart vacker tårta! Måste bara få fråga vilken sorts utstickare du använder till dessa blommor?

Anonym sa...

Hej! Så otroligt impad utav dina tårtor o blommor! Skulle du snälla kunna säga vad det är för utstickare du använder till dem? Snälla snälla snälla!!!!! :) Mvh Maja

Anonym sa...

Till blommorna på denna tårtan alltså...va lite otydlig i förra inlägget... :) Mvh Maja

ika sa...

Tack snälla Victoria för den fantastiska tårtan, den gjorde succé!

Grattis till bebisen!


Brudparet Lövgren

Therese sa...

Jätte fin tårta, måste fråga hur du gör dom vackra blommorna? :)

Cis sa...

Jag tror faktiskt inte hon använder en utstickare till dessa blommor.. möjligtvis vanliga enkla runda för att ha nåt att jobba med som tex när man gör rosor..

Underbart vackra är dom :)

Anonym sa...

hej! jag ska försöka mig på att baka min första bröllopstårta och undrar lite om vad du andvänder för stöd mellan dom. har sett olika alternativ med sugrör och andra plaströr.
rasar den ihop om man inte andvänder nåt stöd??

ika sa...

Hej Victoria! Som vi älskade den här bröllopstårtan. Det är den vackraste jag någonsin sett och god! Bakar du tårtor ännu?

Med vänlig hälsning,
Ulrika Lövgren, bruden