fredag 22 oktober 2010

Till mor

Hipp hipp hurra! Idag fyller min mamma år! Jag tog såklart tillfället i akt att baka en liten tårta. Mammas favoritfärg är lila så självklart har tårtan en touch av violett! Förutom detta är den inspirerad av det nya vita och svarta kök som under sommaren har snickrats ihop "därhemma". Jag bara älskar mitt nya tårtfat, är det inte alldeles, alldeles underbart så säg? Nästan som en bal på slottet! Inläggen har tyvärr, av tidsbrist, lyst med sin frånvaro. Framöver ska det bli ändring på detta!

Devils Mint Chocolate Cake

CreamCheese Chocolate Frosting

13 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Tårtan är underbart vacker! Älskar vitt på vitt och det med "band-på-band" var väldigt effektfullt!

Cecilia sa...

Fantastisk! Sådana tårtor vill jag också göra =D

Idas Söta sa...

Fantastiskt fin tårta! Och skitsnyggt tårtfat! Var har du köpt det?

Anna-Paulina sa...

Oh my God vilken fin tårta! Och tårtfatet!!! håller med..som en bal på slottet =)

Violla sa...

Devils Mint Chocolate Cake tyckte jag lät riktigt smaskigt... Du borde nästan dela med dig av ett recept.. =) Skulle vara kul med en ny sorts botten i tårtorna.. Himla tjusig dekorering

Erika - Bakglädje sa...

Åh, vad vacker!

Tina sa...

vilken supersnygg tårta!! :) blommorna är placerade så läckert! nice work :)

Johanna sa...

Jättefin tårta. =)

Maria sa...

Vilken vacker tårta - som en dröm ;-)

Linda i Skellefteå sa...

Åh så fin tårta! Och vilket fantastiskt fat - VAR har du lyckats hitta det?

Anonym sa...

Helt suveränt fina tårtor...fatet är bland det snyggaste jag sett på länge, Var kan man köpa det??

Mia sa...

Underbar tårta! :)

Sandra drömkaka sa...

Åh så vacker tårta! Underbar färgkombination och blommor :)