lördag 14 augusti 2010

Semester

Igår tog jag semester. Vilket jag förståss firade med att jobba lite. Om rent nöje nu kan kallas för jobb? Det är en bekant som idag står brud och jag hade turen att få springa på henne under leveransen. Så vacker var hon! Och då hade hon inte ens klänningen på sig! Festlokalens och bröllopets tema var vitt och äppelgrönt och Granny-Smith äpplen prydde festlokalen. Äpplena på tårtan är närproducerat ur vår egna trädgård. Fint och passande såhär i skördetider!
Hjärtliga lyckönskningar till det härliga brudparet!
Devils mint-chocolate cake
Xante pear meringue frosting
Cream cheese chocolate frosting
Tårtan kompletterades med cupcakes men dessa hann jag tyvärr inte fotografera

11 kommentarer:

Lilla gårdshuset sa...

Såååå underbart vacker tårta!!!

Kramis/Heléne

Cupcakesfluffan sa...

Vilken vacker tårta

Hanna - Bakfnatt sa...

Tårtan är otroligt vacker!!

Idas Söta sa...

Fantastiskt vacker tårta! Jag tycker att det var supergulligt med de små äpplena!

Anna-Paulina sa...

Otroligt fin tårta!!!

Lena-Tårtan sa...

Tårtan är jättevacker!

MariMilocakeDesign sa...

Du borde oftare gå på semester! He,he för att skapa såna konstunderverk!
Helt fantastisk!

Jessica sa...

Helt underbar tårta! Har fått äran att baka en bröllopstårta men har aldrig byggt mer än 2 tårtor på höjden. Hur gör du när du bygger på höjden? Vore jätteglad om du vill svara!

Lovisa sa...

Ååå så fint med äpplen till blommorna !!

Jag gillar själv att baka men det e lite på min nivå inte lika duktig som du !!
Men kolla gänra in på min blogg under kategorin dekoereramera bakverk

Jobbar du med det här eller ???

Marie sa...

Dina tårtor är så vackra!! Jag finner inga ord för dem! Jag har aldrig sett något liknande! Wow! Vad du kan!

Tack för titten på din blogg!
/Marie

Anonym sa...

Wow, du är så fantastiskt duktig!