söndag 8 september 2013

Vilja

När min gamla studiekompis från högskolan undrade om jag ville baka doptårtan till hennes söta dotters dop så svarade jag självklart ja! Jag har säkert skrivit det förut men jag verkligen älskar barndop! Psalmerna, stämningen, ja, allt! Det är höjden av mysighet! Jag hade gladeligen planerat minst ett dop per år. Dock planerar jag inte några fler små bebisar så jag får väl nöja mig med att baka till ett och annat förhoppningsvis även i framtiden. Vilja var så söt i sin klänning och matchade tårtan perfekt! Fast 1000 gånger finare såklart!
 
Vi kom överrens om cremevitt och rosa och jag valde en lite dovare rosa nyans. Rosorna guldkantades och jag hittade en jättefin glansig spets i en syaffär som jag blev helt förälskad i och som hade den rätta vintagekänslan som jag var ute efter.




Devils chocolate cake fylld med vit chokladcreme och hallon.
En klassiker som alltid uppskattas!

1 kommentar:

Linnéa sa...

Hej!

Tar du emot beställningar och hur går man tillväga i såntfall?

Jag och min sambo ska gifta oss den 19 juli och söker någon som kan göra våran bröllopstårta.

Fick tips av min kusin Maria om att du är duktig :-)

Jag har försökt att maila, men det fungerade inte.

Mvh Linnéa