måndag 7 april 2008

Vår

Obeskrivligt härligt är det att våren, och därmed även solljuset, har hittat in i våra norrländska vråar. Har därför passat på att göra lite vårfint hemma med pelargoner och pasteller. Underbart! Även vinterlampan i vardagsrummet har äntligen fått ge vika för sommarljuskronan. Tyvärr räcker snödrivorna utanför fönstren fortfarande långt högre än fönsterkarmarna men om man slår på fantasin, lägger sig på en filt på golvet, sjunger "Idas sommarvisa" för lilltjejen och blickar upp mot den klarblå himlen genom ett snöfritt fönster så kan man för en sekund känna hur gott sommarblommorna därute doftar. Tänk att det var barmark ute nu för ett år sedan... längtar verkligen efter asfalt och leriga gräsmattor...









När huset ändå var renstädat och alla leksaker undanplockade inför hemmavid reportaget så passade jag på att ta lite nya bilder. Såhär ser det nuförtiden ut i vardagsrummet.












7 kommentarer:

På min gatan i stan sa...

Jaaa...visst är det underbart med vår!!! :-)
Erat vardagsrum är ju väldigt fint!

Kram Martina

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina bilder! Och visst är det härligt med vår.

Tårtorna i förra inlägget var riktigt tjusiga, va duktig du är!

Kram Lina

Viktoria ♥ sa...

Hej! Jag älskar din blogg, ni har såå fint hemma! Jag undrar vad du använder för penna när du skriver på väggen? Jag tänkte göra ett försök hemma hos oss men skulle vilja skriva något i vitt.. Kram!

Mycket och mer sa...

heej!!

okej jag förstor det men det var endå första gången.

Alvin sa...

Hejsan!

Har hittat in till dej första gången och ser ett härligt hem. Hoppas att du blev nöjd med hemmahos artikeln i tidnigen.
Är ganska ny inom bloggvärlden och i och med att jag själv blev "med blogg" i mars med påtryckningar från vänner och bekanta så far jag nu runt lite då och då i bloggvärlden och kikar runt.

Tittar gärna in hos dej igen och du är varmt välkommen in till mej om andan faller på.

Hälsningar från keramikern Leni

Ann-Catrin sa...

hallå där... hittade til dig via en annan blogg..och så såg jag videon på dina fantastiska tårtor och underbara hem!!

otroligt inspirerande och kul!!

Hit kommer jag gärna tillbaka!

Ha det gott A-C

Anonym sa...

åh gillar så texten,och så vackert hem,fina tårtor!! ha en fin kväll!